Autumn

Blablabla, politisk demokrati, blablabla, våldsideologier, blablabla, höger-vänsterskalan,
bla blabla, proportionellt valsystem... Alltså. Plugga är kul. På riktigt.
Jag gillar det, och är glad att jag kunde vara fri från jobb och få gjort lite.

Men tankarna glider lätt undan till annat.
Till massa flummiga saker, som jag egentligen inte orkar tänka på iheller.
Det är någonting med luften.
Vid den här tiden förra året började allt bli så förbannat jobbigt,
Det var mörkt ute, men svartsvartsvart inne
och nu när luften, ljuset, datumen börjar bli samma som då, ja, då känns det i hela kroppen.

Men det bästa är ändå, att jämnfört med då
så kan ju denna hösten och vintern bara bli bättre
För även om det är mörkt ute, så tänkte jag vara ljus inne
Faktiskt!

Iallafall så är B megasnäll som låter mig ha lägenheten som pluggställe
Och min tanke var att kanske göra sådana här goda kanelmuffins (bilden nedan),
som ett litet tack. Men har man inget margarin hemma,
så får man skylla sig själv lite om man blir utan..
Jag bäddade iallafall sängen.

Muffins med kanelströ





Kommentarer
Postat av: Anonym

Dags för uppdatering!

2009-09-28 @ 16:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0